Friday 5 June 2015

KENAPA Perlu Minum Air 3 Liter Sehari

Pada entri sebelum ini ida ada kongsikan tentang Tips Minum Air Masak 3 Liter Sehari.Bagi entri kali ini ida kongsikan pula Kenapa Kita Perlu Minum Air 3 Liter Sehari ye. Dengan ini kita akan tahu betapa pentingnya pengambilan air masak berbanding air manis kepada diri kita. Semoga perkongsian ini bermanfaat kepada semua.




Kelebihan-kelebihan Minum Air Masak

  1. Menggalakkan penghasilan air susu yang banyak bagi ibu menyusu
  2. Dapat menyahtoksikkan badan secara semulajadi
  3. Kulit anda akan kelihatan sentiasa lembap
  4. Awet muda di mana badan yang sentiasa mendapat bekalan air yang mencukupi boleh melambatkan proses pengeutan kulit
  5. Badan akan sentiasa cergas dan berasa ringan
  6. Dapat membantu proses mengurangkan berat badan dengan gabungan amalan pemakanan seimbang dan senaman secara konsisten
  7. Minda yang ceria dan emosi yang stabil


KENAPA Perlu Minum Air 3 Liter Sehari

  • Supplemen semulajadi Shaklee membebaskan toksin dari tubuh serta memperbaiki sel-sel yang rosak. Semasa prosses ini air amat diperlukan kalau tidak kita akan mengalami keadaan yang dinamakan healing crisis.
  • Healing  crisis adalah satu tempoh yang diambil untuk proses-proses membersihkan badan, penyingkiran toksin dan untuk bina semula sel-sel badan yang lebih kuat dari sebelum ini.
  • Pengambilan supplemen adalah dalam bentuk concentrated iaitu kandungan yang sangat pekat. Bila kekurangan air akan menyebabkan darah kita menjadi pekat.So boelh bayangkan bilamana kita bancuh sesudu garam dalam sebiji cawan  berbanding dengan mengacau sesenduk garam dalam sebiji awan.Satu senduk garam pasti tidak sesuai dilarutkan dalam sebiji cawan jadi ia memerlukan bekas yang lebih besar sari sebiji cawan.
  • Berbeza dengan memakan buah-buahan ,kita tidak perlu minum air yang banayk selepas itu kerana buah-buahan tersebut sudah mengandungi air. Tahap kepekatan nutrien dalam sebiji buah jauh lebih rendah dari sebiji pil vitamin
  • Contohnya : Dalan sebiji pil Vita C 500mg Sustained Release sama dengan 7 1/2 biji oren. Dalam 7 1/2 biji oren sudah ada sangat banyak air.
Itu serba sedikit perkongsian yang ida ingin kongsikan bersama anda. Bagi semua ibu menyusu minum air masak adalah sangat penting bagi anda semua supaya perjalanan penyusuan susu ibu anda sentiasa berjalan lancar ye. Terima kasih sudi baca entri yang ida tulis ini ye.


Ingin mendapatkan supplemen yang sesuai untuk anda mahupun orang tersayang?
Ingin menjana pendapatan 4,5 atau 6 angka hanya dari rumah?

Boleh hubungi ida:-

Puan Ida
Call/SMS/Whatsapp : 0193397363

***COD kawasan Bandar Putra Permai,Puncak Jalil , Taman Equine , Puchong dan kawasan sekitarnya

0 comments:

Post a Comment