Wednesday 15 April 2015

Dengan Set Menyusu Shaklee ....... Susu Ibu Semakin Banyak & Lemak Berkrim ~ Puan Alifah.

Assalammualaikum dan salam sejahtera semua,

Semakin hari semakin ramai kita mendengar dan melihat ibu-ibu mengambil inisiatif untuk menyusukan bayi mereka sedari lahir dengan susu ibu. Mereka turut nekad untuk menyusukan si manja mereka dengan susu ibu. Ini bermakna semakin ramai yang sedar tentang betapa pentingnya bayi mereka di susukan dengan susu ibu serta manfaat yang akan diperoleh melalui penyusuan susu ibu ini.
Entri kali ini ida nak kongsikan lagi antara ibu-ibu yang menjayakan penyusuan susu ibu dengan si manja mereka. Ikuti kisah Puan Alifah ini pula dan di bawah ini gambar hasil perahan susu ibu beliau buat Adam si manja Puan Alifah.





Kata Puan Alifah hasil perahan yang diperoleh ini hasil gigih selepas lakukan POWER PUMPING. Pasti ramai yang nak tahu apa itu POWER PUMPING kan. Ok next entri ida akan cerita tentang apa itu Power Pumping dan bagaimana ia membantu dalam penyusuan susu ibu.



Betul kata Puan Alifah bagi menjayakan penyusuan susu ibu, ibu mahupun bapa perlulah ada kesedaran tentang penting dan bagusnya penyusuan susu ibu ini serta semangat yang kuat untuk memberi si manja kita dengan susu ibu.





Itu antara perkongsian dari Puan Alifah. Semoga apa yang beliau kongsikan akan memberi semangat kepada semua ibu-ibu yang sedang dalam proses menjayakan penyusuan susu ibu ini. Selain daripada itu Puan Alifah turut ,mengamalkan Set Menyusu Shaklee. Dan Alhamdulillah dengan bantuan Set Menyusu Shaklee sedikit sebanyak turut membantu beliau dalamm fasa penyusuan susu ibu ini.

Tapi perlu di ingat semua ibu-ibu dalam menjayakan penyusuan susu ibu konsep asas penyusuan perlu lah dititikberatkan dimana Semakin Banyak Permintaan Semakin Banyak Pengeluaran.Perlu sertai juga dengan pengambilan air kosong sekurang-kurangnya 3 liter sehari, Pam 3 jam sekali secara konsisiten serta perbanyakkan berDoa kepadaNya mohon dipermudahkan perjalanan penyusuan susu ibu anda bersama si manja anda serta diperbanyakkan susu ibu anda.

Bagi anda yang turut berminat untuk mendapatkan Set Menyusu Shaklee @ Set Penyusuan 3M Shaklee boleh hubungi ida ye. Untuk membaca entri-entri menarik didalam blog ini klik link dibawah ini :-


Puan Ida
Call/SMS/Whatsapp : 0193397363

***COD kawasan Bandar Putra Permai,Puncak Jalil , Taman Equine , Puchong dan kawasan sekitarnya


0 comments:

Post a Comment